Mielikuvituksen puute näkyy joskus liiallisena pessimisminä: kylmät tosiasiat voivat näyttää toivottomilta, eikä ihminen jaksa ponnistella kauan ilman toivoa. Itse asiassa toivon herääminen vaikealta näyttävässä tilanteessa vaatii hyvän annoksen mielikuvitusta.

Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus Oy

                                  *           *           *

Kipupäivä tänään. Lääkäri epäili, että minulla on psori iskemässä lujemmalla voimalla niveliin. Vaikea liikkua. Pakollisen aamukävelyn kauppaan tein. Odotan, että pillerit alkaa vaikuttamaan. Sitten katsottava videolta tuo eilen kakkoskanavalta tullut dokumentti. En pysty kunnolla istumaan, enkä kirjoittamaan. Pari päivää sitten tähän blogiin muuten tultiin hakusanoilla marko kuollut.

Mitä mahtoivat säätiedotuksessa tälle päivälle luvata? Ainakin nyt näyttää aurinkoiselta.

Epätodellisissa tunnelmissa eilen. Minua pyydettiin erään yhdistyksen johtokuntaan ( kyseessä ei ole mt-yhdistys ). Sain välittömästi paniikkikohtauksen, syystä että koin kutsun niin mielettömän isoksi kunniaksi. Mieli hajosi sirpaleiksi sen tien.  Heräilin pitkin yötä särkyihin ja painajaisiin. En ole varma, mille tolalle asia minun sekavien sähköpostieni jälkeen jäi. Matkat, yöpymiset, kokouspalkkiot kuulemma maksetaan. Käytännössä suostuin ehdolle, mutta toisaalta tein selväksi, että minun varaani on mielipuolista laskea mitään. En ole matkustanut vuosiin minnekään. Helsingissä kävin vimeksi seitsemän vuotta sitten. Tampereella kolmekymmentä vuotta sitten.

Raisiossa käyminenkin on minulle saavutus. Tavallisesti pakkaan mehupullon, kourallisen tabletteja ja voileipää mukaan.

Ujo vieras kiitos tästä. :)

Hyvää keskiviikkoa kaikille :)

                                                    *          *          *

Juuri äsken sain tiedon, että tuosta yhdistyshommasta ei ilmeisesti tule mitään. Vastapuolella täytyisi olla täysi varmuus minun paikalle ilmestymisestäni kokouksiin, ja sitä minä en kerta kaikkiaan nykykunnossani pysty antamaan. Lupasivat pitää nimen mielessä, mutta etusijalla - ymmärrettävästikin - ovat ne, joiden oletetaan oikeasti ilmestyvän paikalle. Parempi näin.