Velka on ajanut minua koko elämäni. Kaikesta siitä minkä katsotaan lankeavan luonnostaan meidän yhteiskunnassamme kohtalaisesti toimeentulevan kerroksen lapsille - ruuan, vaatetuksen, koulunkäynti mahdollisuuden - siitä minä olin velvollinen maksamaan mallikelpoisilla suorituksilla.

Jussi Kylätasku, Mona-Lisa

Tiedän jo vuorenvarmasti että minusta ei ikinä tule mitään.

Tai sitten minusta on jo tullut, se mitä on ollut tullakseen. Olen siinä mielessä hyvin onnellinen ihminen. En tavoittele ihmeitä. En suuria palkintoja, lottovoittoa enkä apurahoja. Minun ei tarvitse. Olen antanut omat näyttöni, ja se on kuljettanut minut elämäni tähän vaiheeseen johon on kuljettanut. Viimeinenkin iso unelmani toteutuu nyt kun pääsemme muuttamaan pois Turusta, rauhallisemmalle alueelle - lähelle luontoa, merta.

Jos hyvä haltija heilauttaisi taikasauvaansa ja lupaisi toteuttaa vielä yhden toiveeni, niin pyytäisin turvallista ja pysyvää hoitosuhdetta - psykiatria jonka kanssa luotto pelaisi puolin ja toisin.

Höhlä olo jotenkin. Jännittää edessä oleva uuden lääkärin etsintä melkein samassa mitassa kuin itse muutto.