Mukava päivä eilen vaikka satoi tämän tästä kaatamalla. Käytiin pitkästä aikaa syömässä ulkona + anoppilassa jne. Mentiin nukkumaan aikaisin. Laitoin videon nauhoittamaan Salaiset kansiot, katsoin sen nyt aamulla. Aurinko paistaa kun kirjoitan tätä. Kahvia, tupakkaa, aamulääke. Tiistai. Käytävä kaupassa nyt aamulla. Muuten ei mitään ihmeellistä tänään. Soitetaan ehkä Ekotorille että tulevat hakemaan pesukoneen, sohvan ja yhden nojatuolin pois.

Aleksitymia tarkoittaa kyvyttömyyttä ilmaista tunteita

Terapeutillani oli tapana kysyä minulta miksi uskot että X:llä ei ole positiivisia tunteita sinua kohtaan? Minä tapasin vastata siihen että kun ei ole niin ei ole ja että sillä ei ole vitunkaan merkitystä ylipäätäänkään mitä minä uskon, vain ja ainoastaan sillä on merkitystä miten asiat ovat.

Terapeuttini lähtökohta oli että jos kaksi ihmistä elää, avioituu, kasvaa kiinteästi yhdessä tai jos näiden välillä solutasolla on jotain yhteistä, siitä automaattisesti seuraa myönteisiä tunteita puolin ja toisin.

Terapeutillani oli tapana sanoa että meissä jokaisessa on sisällä koko tunteiden spektri, ja että on kustakin itsestä kiinni laajallako alueella spektriä haluaa liikkua.

M i n u u s  oli hänen mukaansa valinta, ja koska Minuus oli valinta, kuka tahansa voi olla mitä tahansa, jos vain päättää siten ja ryhtyy määrätietoiseen työhön tavoitteeseensa päästäkseen.

Eli, kun mennään tarpeeksi syvälle, kaivetaan ja kaivetaan ja oikein perkeleesti kaivetaankin, meistä kaikista löytyy mitä tahansa, vihaa, kaunaa, katkeruutta, lämpöä, rakkautta, kykyä sympatiaan, empatiaan, sääliin, hellyyteen.

Hellyyteen?

                              *          *          *

Niin minä löysin itseni, sillä löysin timanttihampaat ja miekan

ja minä annoin miekan puhua

ja kielletyn puun oksat viheriöivät minussa,  ja tuli kuperkeikkojen aika, naurun aika ja temppelit hajosivat

iänikuiset, pala palalta

mitä minä olin kauan odottanut