Lähdettävä apteekkiin ja kauppaan heti aamupuuron jälkeen. Uskaltaisiko tuolla vielä ajaa pyörällä? Useammin kuin viidesti olen kaatua mätkähtänyt mustan jään vuoksi aiempina vuosina. Ostettava kypärä, niin kauan kuin on kallosta ja aivoista jotain jäljellä. En kylläkään aja kovaa. Rantatietä pitkin on mukava fillaroida hissukseen. Tässä lähellä on monta paikkaa, joissa kelpaa istuskella, miettiä, muistella ja katsella merta. Säkkipimeää. Liisa lähti viikonlopuksi sukuloimaan Turkuun. Minä pidin villin poikamiesillan eilen. Söin perunalastuja ja laivakarkkeja, join pepsiä ja katsoin Simpsoneita ja Lunta Tupaan - sketsisarjaa.
265526.jpg           Alas Smith & Jones
 
 
Kello ei kerennyt kymmentä, kun olin taas jo unten mailla. Nyt sitten kukkunut kuudesta asti. Hoitanut juoksevia asioita. Kun tultiin laivalta, sähköposti ilmoitti; Sinulle on kaksikymmentäneljä uutta viestiä. Puhelin alkoi mölytä heti kun sen aukaisin. Viimeiset tekstiviestit tuli yhdeksältä, kun jo olin simahtamassa.

Meitä on kutsuttu Jouluksi useampaankin paikkaan. Joka vuosi sama juttu. Kuin luistimilla laskettelisi jäistä pujottelurinnettä alas. Ketään ei haluaisi loukata. Mummoja ei varsinkaan. Mutta jotakuta on pakko. Liisa ehdotti, että ei tänä vuonna mentäisi minnekään. Olisihan sekin tietysti yksi vaihtoehto. Olen minä, suutuspäissäni, parina Aattona siten tehnytkin. Mutta ei siitä hyvää jälkimakua jäänyt. Toisekseen, jos niin toimittaisiin, kaikki uskoisivat sen olleen minun hullunällejäni.

Parempi sitä paitsi näin päin; että on liian monta paikkaa joihin mennä, kuin ei paikkoja ollenkaan.

Kipupäivä tulossa. Psoriläikät vuotaa verta. Nivelet ei ota taipuakseen.