344484.jpg

Valokuvatorstai oli mennä minun osalta pieleen. En ollut millään saada aikaan kelvollista kokonaisuutta. Pyrin tekemään tavallaan julisteen, jossa on kiusaajan kasvot. Kiusaaja sanoo, muut on nollia minä olen paras. Leikkasin lehdestä kirjaimia, joista muodostin lauseen loppuosan. Otin lähimmän kankaan jonka käden ulottuvilta löysin, sattumalta mustan pipon, ja sijoitin kirjaimet sen päälle oikeaan järjestykseen jotta lause näkyisi kuvassa mahdollisimman hyvin. Lauseen alkuosan sijoitin otsikkoon, mutta unohdin Kiusaaja sanan pois. Lopputuloksena päivän postauksena jonkun aikaa seisoi: muut on nollia, minä olen paras, ja alla Valokuvatorstain teema, Miksi? Meni hetki ennen kuin tajusin jotain olevan vialla. Pyysin Liisaa paikalle katsomaan ja kysyin, puuttuuko tästä mitään. Molempien mielestä lopputulos oli sellainen kuin olin tarkoittanutkin, kiusaaja haukkumassa muita nolliksi ja itseään parhaaksi. Varttia myöhemmin alkoi raksuttaa. Postaus antoi ymmärtää että minä julistin olevani paras, ja pyysin kommentoijia kertomaan, miksi :D 

Pipon päälle asettelemani kirjaimet puolestaan kuvassa näyttivät siltä, kuin ne olisi ommeltu siihen, vaikka pipo osui käsiini vahingossa eikä kuvassa ollut tarkoitus muutenkaan korostetusti näkyä pipo, pikemminkin pelkkä musta kangas. Kumma kyllä, luonnossa suht irvokkaalta näyttävä halloween koriste-esine onnistui sekin, kuin lisäkiusaksi kaiken päälle näyttämään melkein hellyyttävältä, pelotteluefekti jäi pois.

Loppu hyvin, kaikki hyvin. Kuva tuli ymmärretyksi korjausten jälkeen oikein. Erikseen silti vielä, minulla ei ole päähinettä jossa lukee, olen paras ;-)

Viikonloppua kohti. Kesken ei ole paljon mitään, onneksi. Nähtäväksi jää, mitä kevät tuo tullessaan.