450995.jpg

451002.jpg

Muumisaari tuossa ylemmässä kuvassa. Kirkonmäeltä otettu kuva.

L joutui eilen lähtemään kesken työpäivän kotiin. On tosi kipeänä, taitaa olla taas keuhkoputkentulehdus. Tuttu tauti allergikolle. Minun lähdettävä Raisioon tai Turkuun apteekkiin. Haen omat lääkkeet, ja tuon L:lle samalla panadolia ja buranaa. Aurinkoinen päivä onneksi tulossa, kurjempaa olisi lähteä jos sataisi.

Kokeilin eilen digiboxilla nauhoittamista. Yhdellä napinpainalluksella onnistui, helppo laite käyttää. Monenlaisia toimintoja vehkeessä on, neljä peliäkin. Tuntuu ihmeelliseltä että boxilla pystyy kelaamaan live-kuvaa taakse päin, tai katsomaan kahta kanavaa yhtäaikaa. Tiedän, tiedän, aikuisten miesten lelujahan nämä ovat, mutta olen perso kaikelle tällaiselle pikkunäppärälle elektroniselle humpuukille. Näistä on paljon iloa ihmiselle jonka liikuntakyky ei ole paras mahdollinen, jonka reviiri ei ulotu kotoa kovin kauas.

Merkillistä ylipäätään miten pienestä voi tulla hyvälle mielelle. Menen harvoin sanattomaksi, mutta viime kerralla mt-toimistossa menin. Omahoitaja sanoi lääkkeitten silmin nähden tehonneen päänuppiini hyvin, ja epäilevänsä että neljäkymmentävuotis juhlien lisäksi, vielä juhlitaan minun viisikymmentä ja kuusikymmentävuotis juhliakin. Se oli ensimmäinen kerta, kun joku veikkasi minulle pitkää ikää. Tai ei sen puoleen, jotain saman suuntaista sanoi isä minulle jo syksyllä, ja aivan tosissaan, nyt kun tarkemmin muistelen.