Pieni välikevennys. Kaksisuuntaisten ryhmässä Facebookissa tuli juttua höhlimmistä maniassa tehdyistä jutuista. Tuli montakin tarinaa mieleen, mutta tässä pari.

 

Nuorena miehenä, avioeron jälkeen, päätin lähteä kävellen Ruissalon kylpylään tapaamaan ex-vaimoni mummoa. Matkaa tuli 50 km, tai vähän enemmän. Läksin muistaakseni kahdeksalta aamulla, kuuden tai seitsemän aikaan illalla olin kotona. Koko juttu oli siinä mielessä aivan älytöntä touhua, että en ollut kyseisen mummon kanssa edes mitenkään erityisen läheinen. Mummo oli kovin kummissaan minut nähdessään. Kahvit juotuani läksin lepäämättä saman tien takaisin kotiin.

Vähän myöhemmin menin mukamas hyvää hyvyyttäni ( join siihen aikaan paljon, ja todellisuudessa toivoin saavani pullon kossua palkaksi ) samaisen mummon luo nostamaan ylös kasvimaan porkkanat. Olin rajussa maniassa, ja tarvitsin kipeästi mitä tahansa toimintaa, ja paljon ja heti. Mummo esteli, että ei tarvitse, ei tarvitse, antaa sen kasvimaan nyt olla. Minä siihen, että ei tästä ole mitään vaivaa. Porkkanoita oli paljon ja laajalla alueella. Ihan helvetinmoinen homma siinä oli. Olin kovin kummissani, kun en työn tehtyäni saanut edes teetä ja pullaa. Vasta paljon myöhemmin tajusin, miksi mummo oli minua estellyt. Porkkanoitten kasvuaika oli vielä pahasti kesken. 

Tämä kaikki tapahtui vähän ennen kuin sain päähäni alkaa maniaraivon vimmalla tunkea kokonaista säkkituolia vessasta alas. 

Touhusta ei yllätys, yllätys, tullut hevon persettäkään.

Säkkituoleissa on muuten sisällä styroxia.