... yhteen minulle uuteen ulkomaiseen bipolar ryhmään ( olin ennestään yhdessä toisessa ) Facebookissa parantaakseni englannin kielen taitoani. Hiki tuli jo esittelyä vääntäessä. Siinä meni koko aamu, vaikka kirjoitin vain pari lausetta. Olen opiskellut englantia koko ikäni ja päässyt jo vuosia sitten tilanteeseen jossa ymmärrän kyllä ihan kaiken, mutta oma ilmaisu ja ennen kaikkea kirjoittaminen kompastelee yhä pahoin. Hauska, mutta vaativa harrastus, ja pitkäjännitteisyyttä tässä on tällä luupäällä tarvittu ja paljon. 

Aamulla kirjastossa vaikka satoi räntää ja tuuli kovaa. Olin iloinen silti kun menin, vaikka olin läpimärkä kun tulin kotiin. Vähäinenkin yleiskunnon ylläpito on minulle psorikipujen vuoksi ollut jo vuosia vaikeaa, mutta olen yrittänyt olla jymähtämättä kokonaan neljän seinän sisälle nettailemaan ja lukemaan.